Hidrogén belsőégésű Corolla Cross koncepcióautót épített a Toyota
Alig egy éve beszélt először a Toyota a hidrogén belsőégésű meghajtásról (akkor a GR Yarisból készült ezzel a meghajtással tanulmány), egyre inkább úgy tűnik azonban, hogy a vállalat Beyond Zero elnevezésű stratégiájában meghirdetett multi-tech megközelítés egyik komoly potenciális pillérként számol vele az autógyártó
Érkeztek hírek egy a Super Taikyu sorozatban szereplő hidrogén belsőégésű Corolláról, egy a Yamahával közösen hidrogén belsőégésűvé átalakított V8-as Lexus motorról, és a DENSO-val és az Isuzuval közösen fejlesztett hidrogén belsőégésű teherautókról egyaránt.
Mi sem mutat rá ugyanakkor egyértelműbben arra, hogy milyen komoly potenciális szerepet szán az új technológiának a Toyota, hogy ezúttal a vállalat egyik legújabb modelljéhez, a világon először az ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos meghajtást is bemutató Corolla Cross-hoz készült hidrogén belsőégésű tanulmány. A Corolla Cross Hydrogen Concept rávilágít a Toyota zéró károsanyag-kibocsátás felé vezető több alternatívát kínáló megközelítésére. A jelek szerint a részben vagy teljesen elektromos (önöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos, hidrogén üzemanyagcellás elektromos) meghajtások vezető fejlesztőjeként ismert japán autógyártó a hidrogénhajtású belső égésű erőforrást olyan lehetséges alternatívának tekinti a zéró károsanyag-kibocsátás felé vezető úton, amellyel komolyan számolni érdemes. A fejlesztések felgyorsítását a technológiának az elmúlt egy évben a motorsportban történő részvétele tette lehetővé, ez ugyanis hétről hétre lehetővé teszi a legmagasabb igénybevétel melletti tesztelést. Az öt utasnak és csomagjaiknak is elegendő helyet kínáló Corolla Cross Hydrogen Concept téli tesztjei a következő hetekben kezdődnek Japánan.
Amint azt a Beyond Zero stratégia bejelentésekor annak fontos pilléreként a Toyota elmondta, a drámai mértékben változó vásárlói igények és piaci környezet világában a vállalat azt a megközelítést választotta a karbonsemlegességgel kapcsolatban, hogy többféle technológiát fejleszt ki és kínál, ezzel támogatva az ügyfeleket a zéró széndioxid-kibocsátás felé vezető úton.
Ez a többtechnológiás megközelítés – amely magában foglalja az akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás elektromos, valamint a plug-in hibrid és öntöltő hibrid hajtásláncokat – lehetőséget kínál a Toyota ügyfelei számára világszerte több mint 170 országban és régióban, hogy már ma csökkentsék ökológiai lábnyomukat, függetlenül környezetüktől és napi szükségleteiktől.
A Toyota szilárd meggyőződése, hogy túl korai lenne egyetlen zéró emissziós megoldásra összpontosítani, ezért az akkumulátoros elektromos technológia mellett párhuzamosan fejleszti a hidrogén üzemanyagcellás és hidrogénhajtású belső égésű technológiát.